Nu e reclamă, dar e despre periferice: Logitech MX Master 3 și MX Keys

 Salut,

    Ce mai faci? Cum mai ești? Toate bune? Și eu pe-aici, merci de gând. Mă gândeam cum nu am mai scris de mult pe aici și cum aș putea să profit de una din ultimele achiziții și să o fac acum. Un fel de articol cu un review, doar că nu îl pot numi review, pentru ca eu nu sunt genul ala de #influenkăr care să știe să scrie review-uri.

    Știi deja despre mine că sunt programator. Cred. Am vaga impresie că am mai scris asta la un moment dat pe undeva. Și dacă nu, tocmai am zis. Ideea e că scriu mult la calculator. Uneori mai bag și câte un articol pe aici, deci se adună grămada de litere pe care le tastez. Și chiar îmi place să fac asta - să tastez. Dar sunt foarte "picky" când vine vorba de tastaturi.

    Deși mulți le detestă, eu sunt mare fan al tastaturilor de laptop. Ador sunetul minimal al tastelor. Felul în care se simt când le apeși, cursa scurtă și acel scissor-switch mă fac să vreau să tastez în continuu. Bine, o să presupun acum că am fost eu norocos, și toate laptopurile la care am tastat chiar aveau tastaturi mișto. Sunt sigur că există pe piață laptopuri cu tastaturi care să te faca să urăști tot laptopul. Și o vor face, pentru că tastatura e principala interfață între tine ca user și laptopul respectiv.

    Dar pentru că unii producători de laptopuri vor să fie mai extravaganți cu produsele lor, trebuie să facă anumite compromisuri pentru extravaganța asta. Cum este și cazul lui Asus ZenBook Duo. Este interesant conceptul de "două display-uri într-un laptop", și deși pentru mine nu e chiar atât de util pe cât vor ei să îl facă să pară în reclame, este un loc bun în care un tab de browser cu YouTube Music să își petreacă zilele, mai ales că ecranul este și tactil.

    Dar pentru această extravaganță, laptopul ăsta are de pierdut atât la poziționarea tastaturii, cât și la forma și poziționarea touchpad-ului. Care este cel puțin groaznică. Super greu de utilizat. Și am încercat, chiar am făcut-o. Pentru că sunt fan și al touchpad-urilor, pentru că au multe gesturi pe care le poți folosi și care te ajută să fii mai mult sau mai puțin mai productiv decât de obicei.

    Probabil că personal nu  aș fi dat banii pe laptopul ăsta, tocmai pentru că această extravaganță nu îmi aduce neapărat vreun beneficiu. Dar pentru că este laptopul de muncă, i-am dat o șansă. Așa mi-am dat seama după o perioadă de utilizare zilnică, că modul în care sunt poziționate tastatura și touchpad-ul devine inconfortabil pentru mâini. Astfel am ajuns la concluzia că e momentul să mă orientez spre un mouse și o tastatură externe. În primul rând pentru a rezolva problema curentă expusă mai sus, și în al doilea rând pentru a avea niște periferice constante în cazul schimbării laptopului/computerului. 

    Cum ziceam mai sus, sunt foarte picky în ceea ce privește tastatura, și aveam nevoie de ceva care să mă facă confortabil când tastez și să îmi declanșeze plăcerea de a tasta. Asta pentru că nu voiam să dau banii aiurea pe o tastatura pe care să o folosesc câteva zile, și apoi să îmi dau seama că nu îmi place. Am mai făcut asta. De mai multe ori. 

    M-am documentat mai mult decât credeam că o voi face vreodata pentru o tastatură. Și asta pentru ca în ultimul timp piața a devenit plină de "tastaturi de gaming" de toate felurile, de toate prețurile și de toate culorile. Dar cum probabil v-ați dat seama mai sus din faptul ca îmi plac perifericele montate pe laptop, eu nu sunt gheimăr. Nu sunt atras de "RGB everything" și nici de alte chestii de pe urma cărora profită producătorii de periferice. 

    După multe review-uri citite/văzute, mi-am dat seama că o tastatura mecanică nu e chiar ce am nevoie. Ar putea fi una, dacă e low profile, și foarte quiet. Iar cea care părea că se încadrează cel mai bine în aceste cerințe era Keychron K1 V4. Arată foarte bine. M-am lovit tare de faptul că nu livrează în România, sau că nu au depozite prin Europa, ci doar în State. Așa că ideea asta a căzut la scurt timp dupa ce m-am convins că sunt pregatit să dau atâția bani pe o tastatură (iar timpul de convingere nu a fost unul scurt).

    După alte review-uri cercetate și căutări despre combo-uri de tastatura+mouse bune pentru productivitate, am ajuns la Logitech. Toată lumea pare super entuziasmată de mouse-ul MX Master 3. Peste tot review-uri și comentarii despre cât de ergonomic și confortabil se simte în mână. Și cum reușește să fie, împreună cu tastatura MX Keys, un combo de productivitate perfect. Iar eu, un om ușor influențabil de niște review-uri bine făcute, am zis că sigur astea sunt ce îmi trebuie.

    Mi-a luat un pic să mă conving că merită investiția - nici tastatura, nici mouse-ul nu sunt chiar de buget. Sau nu sunt în comparație cu un mouse si o tastatură standard, pentru că raportat la echipamentul de gheiming e ok, se incadrează la "buget". Dar am reușit să găsesc tastatura la o ofertă la Altex, iar mouse-ul să îl găsesc la un preț bun pe Olx, așa că nu am mai stat pe gânduri și le-am luat. 

    Nu o să zic despre ce știu cele două să facă, pentru asta sunt 4826 de youtuberi care au facut cel puțin câte un review. O să îți zic însă, că nu regret achiziția. Și asta fără niciun dubiu. Le folosesc de vreo săptămână și sunt exact ce îmi doream. În primul rând se simt foarte premium - atât cum arată pe birou, cât și cum se simt la atingere.

   Tastele tastaturii sunt foarte bine plasate, se apasă un pic mai greu decât cele de laptop, dar mi se pare că se simt mai corect din cauza asta. Construcția este foarte bună. astfel încât pe langă faptul ca intreg corpul nu flexează, nici panoul superior, cel care conține tastele, nu se îndoaie, chiar dacă apeși cu mai multă forță (nu știu de ce ai face asta, dar ca fapt divers). 

    Despre mouse nu credeam că o să am prea multe de zis, pentru că așa cum ziceam mai sus - prefer touchpad-ul. Dar ăsta m-a convins că pot scoate aceeași utilitate și dintr-un mouse, dacă are butoanele necesare. Practic am reușit sa simulez gesturile de touchpad pe mouse. Si asta pentru că are un buton dedicat care, atunci când e ținut apăsat, în combinație cu mișcarea mouse-ului într-o direcțe declanșează o acțiune.

    Mi se pare foarte fain că exista și o aplicație dedicată făcută de cei de la Logitech, care identifică imediat cele doua periferice și poți customiza câteva taste de pe tastatură și butoanele extra de pe mouse. Ba mai mult, poti folosi tasta FN de pe tastatură în combinație cu orice buton de pe mouse pentru o acțiune custom.

    M-aș mai întoarce la tastatura și touchpad-ul de pe laptop? Bineînțeles, astea două nu mi-au dat lumea peste cap. Sunt periferice separate, deci orice înseamnă deplasare înseamnă echipament în plus. Pe lângă asta, nu căutam înlocuitor, ci căutam o alternativă ceva mai confortabilă pentru ceva ce foloseam deja și îmi plăcea să folosesc. Totuși, astea vor rămâne pe biroul meu și vor fi folosite în majoritatea timpului petrecut în fața laptopului. 

    Iar dacă te întrebi, da, le recomand. Mai ales împreună, dar merg și separat. Chiar sunt foarte confortabile în folosință și se simt așa cum trebuie (unde "așa cum trebuie" este ceva foarte subiectiv).

    Sper că nu te-am plictisit prea tare și dacă ai ajuns până aici, îți mulțumesc. Așa cum am zis și în titlu, articolul ăsta nu reprezintă o reclama pentru niciunul din produsele/firmele menționate, ci este doar părerea mea (și dorința de a scrie un articol 😂). 


Spor în toate, și dacă ai întrebări, nu ezita să folosești secțiunea de comentarii!

Sebi

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Șase-șapte luni mai târziu

Cinci zile, patru nopți, trei paturi, două Airbnb-uri, o mie de kilometrii

Despre pasiuni și colecții